Wskazówki dotyczące pozycjonowania stron www
Optymalizując swój serwis pod kątem SEO warto poświęcić sporo uwagi na jego zawartość. Google jest wyszukiwarką tekstową, dlatego dostępne w serwisie wartościowe treści mają tak istotną rolę w procesie pozycjonowania. Oczywiście nie należy zapominać o tym, że treści mają przede wszystkim służyć użytkownikom – odpowiadać na ich pytania i prezentować pożądane dla nich informacje.
Unikalność tekstów jest kluczowa. Wartościowe i oryginalne treści nie tylko zachęcą użytkownika do dłuższego pozostania na Twojej strony, ale również będą silnym czynnikiem wpływającym skuteczne pozycjonowanie. Opisy nie powinny się powielać w obrębie Twojej witryny, ani być kopiowane z innych serwisów zewnętrznych. Chcesz być lepszy od konkurencji, dlatego nigdy nie stosuj praktyki „kopiuj – wklej” i publikuj tylko wyjątkowe materiały.
Zaprezentuj się jako ekspert w swojej dziedzinie. Zwróć uwagę na to, żeby treści, które publikujesz były poprawne, atrakcyjne i przydatne dla potencjalnych odbiorców. Dokładnie opisz ofertę, zwróć uwagę na parametry techniczne i staraj się wyczerpać dany temat. Czujesz, że to za mało? – stwórz bazę wiedzy lub pisz bloga, gdzie na bieżąco będziesz publikował wartościowe artykuły branżowe.
Słowa kluczowe mają znaczenie. Postaraj się zachować umiar i nie wciskaj ich na siłę - używać synonimów i wyrazów bliskoznacznych. Unikaj wstawiania dużej ilości fraz kluczowych, bo mogą zostać odebrane za spam.
Blok tekstu pisany drobnym maczkiem nie zachęci użytkownika do jego przeczytania. Zwróć uwagę na formatowanie i odpowiednią strukturę:
Tak przygotowany tekst z pewnością będzie bardziej czytelny i o wiele bardziej atrakcyjny dla użytkownika, co jest zgodne z wytycznymi dla webmasterów Googe.
Przygotowując zawartość na swoja stronę miej na uwadze potrzeby użytkowników. Dostarczaj treści wysokiej jakości, właściwie sformatowane, odpowiadające oczekiwaniom odbiorców i przede wszystkim unikalne. Pamiętaj również, aby nie przesycić opisów słowami kluczowymi. Warto również zwrócić uwagę na oferty firm, które realizują tzw. content marketing.